Jongerenmarketing: Aandacht moet je verdienen

Youngworks
8 juli 2022

MarketingTribune schreef een artikel over marketing gericht op jongeren. Hiervoor interviewden zij Sylvie Verbiest van Small Kids & Youth en Yvonne van Sark van Youngworks.

Een fragment uit het artikel

Jongeren besteden massaal tijd aan mediacontent, stelt Van Sark, maar als doelgroep zijn ze tegelijk meer en meer gefragmenteerd geraakt. ‘Succesvolle series en influencers hebben soms een megabereik, maar het landschap is veel minder overzichtelijk dan een generatie geleden. Het is veel fijnmaziger geworden en jongeren hebben – de illusie van – keuze. Zij volgen alleen de mensen en afzenders die zij aansprekend vinden.’ Het gevolg is, aldus Van Sark, dat je als marketeer mee moet in die long tail om geloofwaardige matches te vinden tussen jouw boodschap/product en de influencers en kanalen waarmee je samenwerkt.

Lees meer

Meer over jongeren

Al sinds 1999 werkt Youngworks met een kernteam van onderzoekers, adviseurs en trainers; en met een uitgebreid netwerk, van wetenschappers tot designers aan verschillende vraagstukken rondom jongeren (en hun toekomst). We schrijven regelmatig blogs en longreads, bekijk hier onze blogs. Ook is onze kennis gebundeld in verschillende boeken. Bekijk hier ons aanbod.

Wil jij je met collega’s verdiepen in dit onderwerp? Of wil je verkennen wat dit betekent voor jullie organisatie? Neem dan contact met ons op.