Over ons

Wat wij doen, met jongeren

Youngworks is een adviesbureau, gespecialiseerd in jongeren als doelgroep. Wij maken organisaties succesvol door steevast het perspectief van jongeren in te nemen. Dit doen we al sinds 1999 met een kernteam van onderzoekers, adviseurs en trainers; en met een uitgebreid netwerk, van wetenschappers tot designers. Wij werken veel in het onderwijs, arbeidsmarkt, leefstijl en media/cultuur. Stuk voor stuk belangrijke invloedssferen waarmee jongeren hun eigen toekomst, en die van ons, vormgeven.

Perspectief van jongeren
De ambitie van jouw organisatie realiseren vanuit het perspectief van jongeren zorgt voor succes. Klinkt simpel, maar de realiteit ziet er vaak anders uit. Maar al te vaak zijn oplossingen gebaseerd op algemene generatiekenmerken, wilde verhalen uit de media of ervaringen uit de eigen sociale omgeving. De doelgroep jongeren bestaat uit 3 miljoen individuen die volop in hun identiteitsontwikkeling zitten en biologisch anders zijn dan volwassenen. Als je succesvol wilt zijn, moet je eerst bepalen wie van hen jouw doelgroep is en vanuit die blik jouw beleid, communicatie of dienst veranderen. Daarmee creëer je een rijkere toekomst voor jongeren én voor je eigen organisatie.

Een kernteam van onderzoekers, strategen en trainers

Bekijk ons team

Succes met jongeren

Het is onze ambitie om organisaties succesvol te maken jongeren als doelgroep. Zij worden vanzelf een keer volwassen; of jouw organisatie daar nou wel of niet een rol in vervult. Wie onderdeel wil zijn van het leven van jongeren – nu of in de toekomst – zal de eerste stap moeten zetten. Als je jongeren beter begrijpt, kun je scherper definiëren hoe succes eruitziet; wat wil je van je doelgroep, en hoe ver wil je daar als organisatie voor gaan? Die wil komt bij jou vandaan, bij al het andere helpen wij.

Onze principes

Of je het wilt of niet, je hebt als volwassene een verantwoordelijkheid in hoe jongeren hun toekomst kunnen vormgeven. Als bureau handelen wij daarom vanuit deze principes:

1
Succes is altijd een win-winsituatie; voor jongeren én voor de organisatie.
2
Onze oplossingen baseren wij op 20 jaar gestapelde kennis, gesprekken met jongeren (en beïnvloeders) en ervaring van experts en klanten.
3
Wij schuren tegen de wetenschap aan, maar onze oplossingen zijn praktisch van aard.
4
Experts bedenken kansrijke en vernieuwende ideeën, met de input van jongeren maken we deze beter.
5
Wij werken niet voor klanten met producten of diensten die schadelijk zijn voor de ontwikkeling van jongeren.