Youngworks is een adviesbureau, gespecialiseerd in jongeren als doelgroep. Wij maken organisaties succesvol door steevast het perspectief van jongeren in te nemen. Dit doen we al sinds 1999 met een kernteam van onderzoekers, adviseurs en trainers; en met een uitgebreid netwerk, van wetenschappers tot designers. Wij werken veel in het onderwijs, arbeidsmarkt, leefstijl en media/cultuur. Stuk voor stuk belangrijke invloedssferen waarmee jongeren hun eigen toekomst, en die van ons, vormgeven.
Perspectief van jongeren
De ambitie van jouw organisatie realiseren vanuit het perspectief van jongeren zorgt voor succes. Klinkt simpel, maar de realiteit ziet er vaak anders uit. Maar al te vaak zijn oplossingen gebaseerd op algemene generatiekenmerken, wilde verhalen uit de media of ervaringen uit de eigen sociale omgeving. De doelgroep jongeren bestaat uit 3 miljoen individuen die volop in hun identiteitsontwikkeling zitten en biologisch anders zijn dan volwassenen. Als je succesvol wilt zijn, moet je eerst bepalen wie van hen jouw doelgroep is en vanuit die blik jouw beleid, communicatie of dienst veranderen. Daarmee creëer je een rijkere toekomst voor jongeren én voor je eigen organisatie.
Youngworks is partner van het Data & Insights Network.
Het is onze ambitie om organisaties succesvol te maken met jongeren als doelgroep. Zij worden vanzelf een keer volwassen; of jouw organisatie daar nou wel of niet een rol in vervult. Wie onderdeel wil zijn van het leven van jongeren – nu of in de toekomst – zal de eerste stap moeten zetten. Als je jongeren beter begrijpt, kun je scherper definiëren hoe succes eruitziet; wat wil je van je doelgroep, en hoe ver wil je daar als organisatie voor gaan? Die wil komt bij jou vandaan, bij al het andere helpen wij.
Of je het wilt of niet, je hebt als volwassene een verantwoordelijkheid in hoe jongeren hun toekomst kunnen vormgeven. Als bureau handelen wij daarom vanuit deze principes: