De Youngworks Academy vergroot je begrip van jongeren als doelgroep en leert je vaardigheden om dagelijks met ze om te gaan. We bieden inspiratiesessies, workshops en trainingen voor individuen, teams en organisaties. Alles kan wat betreft aantallen en vorm, online en offline, zolang het maar over jongeren en hun leefwereld gaat.
Jaarlijks maken tienduizenden jongeren met verschillende achtergronden een keuze uit een groot aantal studies. Ben jij docent, opleidingsmanager of voorlichter op een roc, hbo of universiteit en geef je voorlichting aan studiekiezers?
De laatste jaren wordt de stem van jongeren steeds luider in het debat over klimaatverandering en duurzaamheid. Jongeren hebben hun toekomst nog voor zich en maken zich (gemiddeld genomen) meer bezorgd dan oudere generaties. We zien ook steeds meer jonge duurzame voorlopers. Hoe kunnen we de power en drive van jongeren benutten bij duurzame transities?
Wat maken jongeren mee op weg van kindertijd tot volwassenheid? Hoe ontwikkelt hun brein zich tussen hun 10e en 25e? Wat zijn hierbij de verschillen tussen jongens en meisjes? Op basis van ons boek Puberbrein Binnenstebuiten laten we zien hoe je als ouder, opvoeder, begeleider, docent of organisatie jongeren het beste kunt begeleiden en stimuleren.
De huidige pandemie is voor iedereen een uitdaging, maar een nog grotere uitdaging voor jongeren in onze maatschappij. Hun leven - dat draait om sociale ontwikkeling, vriendschap, grenzen verkennen, hun identiteit ontdekken - staat plots volledig stil. Grenzen vervagen, school en thuis worden één geheel, om over het gebrek aan afwisseling en avontuur nog maar te zwijgen.
Merken proberen massaal jongeren aan zich te binden. Wie de jeugd heeft, heeft tenslotte de toekomst. Helaas zijn jonge doelgroepen vaak ongrijpbaar: jongerencultuur is veranderlijk en enorm divers. In deze masterclass onderzoeken we wat het tegenwoordig betekent om een jongerenmerk te zijn en op welke manieren jouw organisatie een betekenisvolle band met haar jonge doelgroepen kan smeden. Aan de hand van succesvolle - en minder succesvolle - voorbeelden verduidelijken we de rol van merken binnen het proces van identiteitsontwikkeling van jongeren en geven we richting aan jouw jongerenstrategie.
Er zijn zo’n 3 miljoen jongeren tussen de 10 en 25 jaar. Welke jongeren vormen jouw jonge doelgroep? Vanuit de belevingswereld van jongeren ga je samen met een kleine groep andere professionals deze vraag beantwoorden. Na deze opleiding begrijp je veel beter wie jouw jonge doelgroep echt is, kan je de juiste selectie maken in relatie tot je doel en heb je een strategische basis staan
Jonge medewerkers zijn voor veel bedrijven lastig te werven, te behouden en te begeleiden. Hoe word en blijf je als werkgever aantrekkelijk en toekomstproof voor jonge medewerkers? De workshop 'Jong talent' reikt je handvaten aan om jongeren beter te bereiken en te behouden.
Jongeren zo begeleiden en inspireren dat ze uit zichzelf in beweging komen is een punt. Daarbij kun je de basisprincipes uit het boek Motivatie binnenstebuiten, met diverse onderzoeken, literatuursuggesties en actuele praktijkvoorbeelden, op verschillende manieren inzetten.
Tijdens onze sessie Generatie Zelf duiken we in de doelgroep Generatie Z (geboren tussen 2000 – 2015), hun belevingswereld en thema’s die van invloed zijn op hun identiteitsvorming. Denk aan impactvolle ontwikkelingen als klimaatverandering en de introductie van het leenstelsel, maar ook aan langlopende macrotrends zoals digitalisering en individualisering die het leven van deze jongeren en de wereld om hen heen beïnvloeden.
Hoe voer ik betere gesprekken met jongeren? Op welke manier verbind ik me met een stagiair, zodat deze meer van zichzelf laat zien? Hoe bereik ik de student tijdens een studieloopbaangesprek? Hoe kunnen mentorgesprekken meer diepgang krijgen? Hoe bouw ik een vertrouwensband op tijdens de eerste weken op de werkvloer?