Generatie Z(elf)

Product van de tijdsgeest, vormgever van de toekomst

Te combineren met de volgende cursus

Tijdens onze inspiratiesessie (voor teams of groter publiek) Generatie Z(elf) duiken we samen in de doelgroep Generatie Z (geboren tussen 2001 en 2015). We belichten hun belevingswereld en zoomen in op thema’s die van invloed zijn op hun identiteitsvorming. Denk aan impactvolle ontwikkelingen als klimaatverandering en de coronacrisis, maar ook aan langlopende macrotrends zoals digitalisering en individualisering die het leven van deze jongeren – en de wereld om hen heen – in grote mate beïnvloeden. Wat kenmerkt deze jonge generatie? Wat moet je over ze weten om aan te kunnen haken op hun behoeften en belevingswereld?

Wat kun je verwachten?

In een interactieve presentatie schetsen we een overview van Generatie Z. We schetsen de oorsprong van generatiedenken en laten zien hoe de tijdsgeest deze huidige generatie jongeren vormt. Tegelijk laten we ook zien dat veel gedragingen van Generatie Z horen bij hun jonge leeftijd en dus simpelweg van alle tijden zijn.

Na afloop heb je een frisse en aangescherpte blik op jongeren. Je hebt meer begrip en context opgedaan over Generatie Z en de behoeften ten aanzien van hun leef- en werkomgeving.

Varianten binnen contexten

Afhankelijk van jullie context kunnen we specifiek accenten leggen op bepaalde thema’s als de werkomgeving of de schoolsetting. Er vindt vooral altijd afstemming plaats door middel van een intakegesprek zodat we ons verhaal kunnen afstemmen op jullie situatie.

Waarom deze sessie?

De wereld verandert en jongeren veranderen daardoor mee. Tussen oudere generaties en de jongste generatie kan er een gevoel of besef van een generatiekloof ontstaan; op school, op de werkvloer of in de maatschappij. Tegelijk lezen we vaak grote claims over Generatie Z, die niet altijd onderbouwd zijn.

In deze sessie laten we de zin én de onzin van generatiedenken zien. Door inzicht te geven in Generatie Z voorkomen we onbegrip en laten we zien hoe je deze doelgroep het beste kunt begrijpen en bereiken.

Voor wie is deze inspiratiesessie?

Voor professionals die in teamverband of met (groter) publiek meer willen weten over Generatie Z: 

  • Onderwijsprofessionals
  • Beleidsmakers
  • HR-medewerkers
  • Medewerkers communicatie en marketing

Hoe lang duurt de sessie en wat kost het?

Deze sessie vindt plaats op locatie en duurt drie tot vijf kwartier en kost € 1.750 excl BTW en reiskosten.

Voor meer informatie en mogelijkheden vul onderstaand formulier in: