Opleidingen

Communiceren met jongeren

Hoe kun je gesprekken met jongeren verbeteren?

Workshop

Wat kun je verwachten?
Hoe voer ik betere gesprekken met jongeren? Op welke manier verbind ik me met een stagiair, zodat deze meer van zichzelf laat zien? Hoe bereik ik de student tijdens een studieloopbaangesprek? Hoe kunnen mentorgesprekken meer diepgang krijgen? Hoe bouw ik een vertrouwensband op tijdens de eerste weken op de werkvloer?

Tijdens de training gaan we met dit soort vragen aan de slag en delen we onze jarenlange kennis- en (praktijk)ervaring in het effectief communiceren met jonge mensen. Je leert meer over gesprekstechnieken en over jongeren als gesprekspartner, en ontwikkelt nieuwe vaardigheden.

We zetten vaak jongerenacteurs van Factor Veermans in, om echt te komen ervaringsgericht leren. Zo vind je samen en in contact met de doelgroep oplossingen op uitdagingen die je tegenkomt in het voeren van gesprekken met jongeren.

De training kan specifiek worden gemaakt voor het onderwijs, de werkvloer of een andere context.

Voor wie?
Onderwijsprofessionals (SLB’ers, docenten, mentoren, praktijkopleiders en zorgcoaches)
Stagebegeleiders, teamleiders en leidinggevenden

Vorm
Workshop
Meerdaagse training
Online en offline variant

Deelnemers
4-9 deelnemers

Wat levert het op?

  • Je doet kennis en begrip op over het sociale en emotionele brein van jongeren en leert hoe je dat als ingang kunt gebruiken voor een goed gesprek.
  • Je leert een motiverend gespreksmodel te hanteren.
  • Je maakt een praktische vertaalslag naar je eigen handelen.
  • Je krijgt inzicht en reflectie op jouw authentieke gespreks- en communicatietechnieken.
  • Je oefent met eigen casuïstiek en krijgt opbouwende feedback van jongeren zelf.

Prijs
Workshop: €2000,- ex BTW
Meerdaagse training op aanvraag

Meer informatie

Over de Youngworks Academy

De Youngworks Academy vergroot je begrip van jongeren als doelgroep en leert je vaardigheden om dagelijks met ze om te gaan. We bieden inspiratiesessies, workshops en trainingen voor individuen, teams en organisaties. Alles kan wat betreft aantallen en vorm, online en offline, zolang het maar over jongeren en hun leefwereld gaat.