cases

Hoe laten we studiekiezers zien wat talenstudies hen te bieden hebben?

Het Nationaal Platform voor de Talen vroeg aan Youngworks om samen een campagne te ontwikkelen om aan een bredere groep studiekiezers te laten zien dat een talenstudie bij hen past.

Inzicht
In gesprek met studiekiezers merkten we dat veel scholieren een stoffig beeld hebben van talenstudenten, en dat ze talenstudies een onzekere keuze vinden; je weet namelijk niet precies wat je ermee wordt. In werkelijkheid zijn het de meest eigenzinnige en ambitieuze types die kiezen voor een talenstudie. Het zijn studenten met een brede belangstelling, die erop durven vertrouwen dat ze de vaardigheden en kennis ontwikkelen om terecht te komen in een carrière die ze écht interesseert. Wat dat betreft kies je inderdaad niet zomaar voor een talenstudie. Het vraagt van je om vol zelfvertrouwen je eigen ding te doen, en dat is soms eng. Kortom: talenstudenten zijn dappere rebellen.

Een talenstudie is niet voor iedereen.
Om aan de breed georiënteerde studiekiezer te laten zien hoe talenstudies hen kunnen uitdagen, bedachten we de campagne Een talenstudie is niet voor iedereen. Op talenstudievoorjou.nl vertellen talenstudenten uit heel Nederland over de onverwachte onderwerpen en bijzondere toepassingen die ze tegenkomen in hun studie.

Om de doelgroep te selecteren op hun (onbewuste) interesse in taal, hebben we ons door concrete poëzie laten inspireren voor de advertenties. Tussen de foto’s op Instagram sprongen de designs in het oog van duizenden studiekiezers die vervolgens de site verkenden, waar ze niet alleen interviews vinden, maar ook een uitgebreide database van alle talenstudies in Nederland.

 

Meer weten?

Neem contact met ons op!