probleemstelling

Hoe sluit ik als werkgevermerk aan bij Generatie Z?

Wat vinden jongeren belangrijk bij het zoeken naar een baan? Waarop slaan ze aan, en wat schrikt af? Bij deze essentiële vraag kunnen we werkgevers en sectoren ondersteunen.
Want naast (vooruit, allereerst) een goed salaris, is er een rode draad te vinden in wat jonge medewerkers belangrijk vinden in werk. Werk met betekenis, ofwel impact maken, is er zo een. Veel jongeren willen meer dan ‘geld verdienen’ en voelen zich aangetrokken tot plekken waar ze de wereld een klein beetje mooier kunnen maken.
Ook persoonlijke en professionele groei staan hoog op het lijstje. Jongeren willen graag perspectief zien in hun werk. Kunnen ze cursussen en opleidingen volgen? Maken ze kans op een hogere functie? Hoe zit het met coaching en begeleiding door hun leidinggevende? En hoe zit het met de work/life-balans? Allemaal zaken die ze in overweging nemen bij de keuze van een baan, en die van doorslaggevend belang zijn om ergens te solliciteren (én om ergens ontslag te nemen…).
En dan is een aantrekkelijke werksfeer een belangrijk element: Hoe zijn de mensen? Is er ruimte voor informele momenten? Hoe wordt er samengewerkt?
Door bij employer branding duidelijk te belichten wat jouw organisatie te bieden heeft op deze elementen, word je een stuk aantrekkelijker voor de jongste generatie.