Ze zijn lui, zitten de hele dag op TikTok en willen alleen maar parttime werken. De kloof tussen bedrijven en de jongste generatie lijkt enorm te zijn. Maar is dat ook echt zo? Is de kloof met Generatie Z (geboren tussen 2001 en 2015) te dichten? En wat is daarvoor dan de gouden tip? Want we hebben deze jongeren hard nodig…
In de 41e aflevering van ‘De bouw maakt het’ podcast gaan Rutger van den Berg, onderzoeker bij Youngworks en Arjo Riedijk, directeur van bouwbedrijf Weboma met elkaar en met presentator Iman de Vries hierover in gesprek. ‘De Bouw maakt het’ is een campagne van Bouwend Nederland en haar leden. Met als doel om samen te laten zien hoe belangrijk de bouw en infra is voor onze samenleving en hoe goed we zijn in het oplossen van complexe problemen. Oplossingen waar iedereen van profiteert. En ten slotte om jong en oud enthousiast te maken voor een baan in onze mooie sector.
Bekijk hier de trailer:
Beluister hier de hele aflevering:
Generatie Z op de werkvloer
Een nieuwe generatie jonge medewerkers stroomt in op de arbeidsmarkt: Generatie Z! Ben jij teamleider, manager, praktijkopleider of HR-professional en wil jij aan de slag met jouw vraagstukken met betrekking tot deze young professionals? Volg dan onze (online) cursus Generatie Z op de werkvloer, individueel: als e-learning in je eigen tijd en tempo, met je team in een hybride traject of met een spreker voor een groter publiek.
Meer over jongeren?
Al sinds 1999 werkt Youngworks met een team van onderzoekers, adviseurs en trainers; en met een uitgebreid netwerk, van wetenschappers tot designers aan verschillende vraagstukken rondom jongeren (en hun toekomst). We schrijven regelmatig blogs en longreads, bekijk hier onze blogs. Ook is onze kennis gebundeld in verschillende boeken en (online) trainingen.
Wil jij je met collega’s verdiepen in dit onderwerp? Wil je weten welke rol je als werkgever kunt spelen in deze zoektocht? Neem dan zeker contact met ons op.