Generatie Z als studiekiezer

Verbeter je voorlichtingsverhaal! En sluit optimaal aan bij de behoeften en belevingswereld van studiekiezers.

voorlichting geven aans studiekiezers-studiekeuze jongeren

Te combineren met de volgende cursussen

Tijdens onze inspiratiesessie Generatie Z als studiekiezer duiken we samen in de doelgroep Generatie Z (geboren tussen 2000 en 2015). We belichten hun drijfveren en belevingswereld in relatie tot studiekeuze. Waar moet je rekening mee houden als je voorlichting geeft aan jonge studiekiezers?

Wat kun je verwachten?

Tijdens onze inspiratiesessie (voor teams of groter publiek) Generatie Z als studiekiezer duiken we samen in de doelgroep Generatie Z (geboren tussen 2000 en 2015). We belichten hun drijfveren en belevingswereld in relatie tot studiekeuze. Hoe komen jongeren tot een studiekeuze? Welke drijfveren spelen daarbij een rol? Hoe verloopt het studiekeuzeproces? En wat is de rol van ouders en van school in dat proces? 

Varianten binnen contexten

Afhankelijk van jullie context kunnen we specifiek accenten leggen op bepaalde thema’s. Er vindt vooral altijd afstemming plaats door middel van een (online of telefonisch) intakegesprek zodat we ons verhaal kunnen afstemmen op jullie situatie.

Waarom deze inspiratiesessie?

Youngworks adviseert al ruim 20 jaar vele roc’s, hogescholen en universiteiten. We scanden tientallen open dagen en houden wekelijks interviews met jongeren en hun ouders over studiekeuze.

We zien hoe binnen onderwijsinstellingen enorm veel mensen betrokken zijn bij het geven van voorlichting, maar dat er tegelijk in veel zaken winst te behalen is. Hoe kom je tot een eenduidige aanpak die aansluit bij de behoeften van de jonge doelgroep?

Voor wie is deze inspiratiesessie?

Voor professionals bij roc’s, hogescholen en universiteiten die betrokken zijn bij voorlichting aan studiekiezers. Zoals:

  • docenten, opleidingsmanagers en voorlichters die voorlichting geven over specifieke opleidingen. praktijkopleiders en zorgcoaches;
  • medewerkers marketing/communicatie die overkoepelend vorm geven aan voorlichting voor een cluster van opleidingen of namens de hele organisatie.
Er is geen maximum aantal deelnemers.

Hoe lang duurt de sessie en wat kost het?

De sessie vindt plaats op locatie en duurt 3 tot 5 kwartiers. De inspiratiesessie kost € 1.750 excl BTW en reiskosten.

Wil je met je team samen aan de slag met de optimalisering van jullie voorlichting? Overweeg dan ook onze teamtraining op dit onderwerp. 

Voor meer informatie en mogelijkheden vul onderstaand formulier in: