Merken proberen massaal jongeren aan zich te binden. Wie de jeugd heeft, heeft tenslotte de toekomst. Helaas zijn jonge doelgroepen vaak ongrijpbaar: jongerencultuur is veranderlijk en enorm divers. In deze masterclass onderzoeken we wat het tegenwoordig betekent om een jongerenmerk te zijn en op welke manieren jouw organisatie een betekenisvolle band met haar jonge doelgroepen kan smeden. Aan de hand van succesvolle – en minder succesvolle – voorbeelden verduidelijken we de rol van merken binnen het proces van identiteitsontwikkeling van jongeren en geven we richting aan jouw jongerenstrategie.
In deze sessie kijken we met een kritische blik naar de groeiende ambitie van organisaties om een jongerenmerk te zijn. Merken spelen absoluut een belangrijke rol in de levens van jongeren. Met de keuzes voor specifieke merken geven jongeren invulling aan wie ze zijn en tonen ze dat aan anderen. Een geslaagd jongerenmerk is daarom altijd onderdeel van de identiteit van haar jonge doelgroep, maar is dit bereikbaar voor elke organisatie? Waar liggen de mogelijkheden voor een verbinding met jongeren op identiteitsniveau wanneer jouw producten, diensten én doelen in de praktijk ver van de interesses en overtuigingen van jongeren afstaan? Is het wel realistisch om als verzekeringsmaatschappij, goed doel of onderwijsinstelling te streven naar de status van ‘hippe’ jonge lifestylemerken zoals Patta en Daily Paper? In deze sessie herschrijven we samen met de deelnemers wat het betekent om een jongerenmerk te zijn en definiëren we wat organisaties vanuit de eigen missie en doelen écht kunnen betekenen voor jonge doelgroepen.
Wil je eerst meer lezen? Lees dan dit artikel van Rutger van den Berg op Frankwatching.
Masterclass – 150 minuten
Max 20
€ 1.750 op locatie / € 1.500 online, ex BTW