Opleidingen

Jongerenmerken in identiteitscrisis

Masterclass

Wat kun je verwachten?
In deze sessie kijken we met een kritische blik naar de groeiende ambitie van organisaties om een jongerenmerk te zijn. Merken spelen absoluut een belangrijke rol in de levens van jongeren. Met de keuzes voor specifieke merken geven jongeren invulling aan wie ze zijn en tonen ze dat aan anderen. Een geslaagd jongerenmerk is daarom altijd onderdeel van de identiteit van haar jonge doelgroep, maar is dit bereikbaar voor elke organisatie? Waar liggen de mogelijkheden voor een verbinding met jongeren op identiteitsniveau wanneer jouw producten, diensten én doelen in de praktijk ver van de interesses en overtuigingen van jongeren afstaan? Is het wel realistisch om als verzekeringsmaatschappij, goed doel of onderwijsinstelling te streven naar de status van ‘hippe’ jonge lifestylemerken zoals Patta en Daily Paper? In deze sessie herschrijven we samen met de deelnemers wat het betekent om een jongerenmerk te zijn en definiëren we wat organisaties vanuit de eigen missie en doelen écht kunnen betekenen voor jonge doelgroepen.

Wil je eerst meer lezen? Lees dan dit artikel van Rutger van den Berg op Frankwatching.

Voor wie?
Merkstrategen, marketeers en brandmanagers

Vorm
Masterclass – 150 minuten
Online en offline variant

Deelnemers
Afhankelijk van de vorm

Wat levert het op?
• Na afloop van deze sessie heb je meer inzicht in de rol die merken spelen in de identiteitsontwikkeling van jongeren.
• Je begrijpt op welke behoefteniveau jij als merk een duurzame verbinding met jongeren kunt maken.
• Je hebt concrete handvatten voor het aanscherpen van jouw jongerenstrategie.

Kosten
Masterclass: € 1.500,- ex BTW

Meer informatie over de training

Over de Youngworks Academy

De Youngworks Academy vergroot je begrip van jongeren als doelgroep en leert je vaardigheden om dagelijks met ze om te gaan. We bieden inspiratiesessies, workshops en trainingen voor individuen, teams en organisaties. Alles kan wat betreft aantallen en vorm, online en offline, zolang het maar over jongeren en hun leefwereld gaat.